Lilypie Second Birthday tickers

perjantai 11. tammikuuta 2013

Vaatemyyntikatastrofi

Mulle kävi niin suunnatoman ärsyttävä juttu, että mun on pakko tulla purkaa sitä tänne. 
No, mähän siis vähän aikaa sitten täällä blogissakin mainostin, että mulla on myytävänä vauvanvaatteita; Nellan vanhoja ja jotain, mitä en käyttänyt edes Nellalla, jotain muilta saatuja, käytettyjä, uusia, uudenveroisia, poikamaisia, tyttömäisiä, äitiyspakkausvaatteita, kestovaippoja ja ties mitä. No myin näistä sitten suurimman osan fb-kirppiksellä. Olin tosi tyytyväinen, kun sain parikin tarjousta isosta läjästä vaatteita, joka oli tälläinen:
60-74cm vaatesetti, unisex ja poikamaisia vaatteita. Sisältää kahdet(2) puolipotkuhousut, kymmenet(10) potkuhousut, kahdeksat(8) housut/legginsit, 24 bodya, viisi(5) pitkähihaista paitaa + näiden lisäksi laitoin vielä kaupan päälle pitkähihaisen paidan, sukat, pipon, bodyja ja jotain muuta ektraa. Nämä kaikki sain myytyä viidelläkymmenellä(50) eurolla postikuluineen, josta olin tosi tyytyväinen. 

Lähettelimme ostajan kanssa yksityisviestejä, hän antoi osoitteensa ja minä tilinumeroni ja kaikki oli selvää. Meillä sattui olemaan sama pankkikin, joten ajattelin saavani maksun hyvinkin nopeasti.

Laittelin sitten viestiä joulunpyhien jälkeen, että minulla olisi mahdollisuus manaantaina lähettää paketti, kun saisin sen silloin vietyä hyvin postiin(siinä oli niin paljon vaatteita, että lähetin sen rahtikirjeenä isäni firmasta) ja että kävisikö jos lähettäisin sen ja ostaja maksaisi samantien. Tämä sopi hänelle ja teimme näin.

Meni muutama päivä ja maksua ei näkyvyt, ostajalta tuli kiitokset paketista ja hän sanoi että laittaa maksun pikimmiten. Kun maksua ei seuraavana päivänä, perjantaina, kuulunut niin taas laitoin ostajalle viestiä. Hän sanoi maksavansa viikonlopun aikana ja maanantaina maksu VIIMEISTÄÄN näkyisi tililläni. No eipä tietenkään näkynyt. Siinä vaiheessa aloin olla aika närkästynyt. Ostajalta tuli selittelyä, että hänen miehensä on varmaan maksanut sen eri tililtä yms ja siksi kestää... Meni pari päivää kun yhtäkkiä ostajalta tulee viestiä ettei hän aio maksaa pakettia?!?!? 
Olin raivon vallassa ja tuohtuneena kirjoitin, että kaupat on jo tehty ja ei todellakaan voi enää peruuttaa kun olen jo lähettänytkin vaatteet!! 

Ostaja pahoitteli monta kertaa ja sanoi lähettävänsä vaatteet minulle takaisin. Ne olisi kuulemma menneet hänen serkun lapselleen mutta hänellä olikin niin paljon vaatteita ettei tarvinut?!
Ja ostajalla niille ei kuulemma ole mitään käyttöä, koska hänen lapsensa on jo niin iso. Aha...

Ilmoitin tästä asiasta sitten kirpparin ylläpidolle ja ylläpito sanoi, että täytyy vaatia maksu ostajalta vaikka uhkaillen rikosilmoituksella. Koska on rikos jättää maksamatta jo saatu tavara. Sehän ei ostajaa hetkauttanut, hän sanoi vaan että ''no sitten olen tehnyt rikoksen''. Aloin olla jo aika epätoivoinen, tuskin saisin rahoja tai enää näkisin vaatteita. 

Ostaja olikin sitten joku säälittävä huijari. Pitkän kinaamisen jälkeen sanoi lähettävänsä vaatteet minulle takaisin pakettina, mutta eipä ole näkynyt... ostaja on jopa estänyt minut facebookissa!! En voi lähettää hänelle enää viestiä. Jossain vaiheessa hän oli niinkin säälittävä pupupöksy, että laittoi miehensä kirjoittamaan minulle viestiä?!

Kiukuttaa ja raivostuttaa.... Mieluummin olisin sitten antanut ne vaikka tuttaville ne vaatteet, kun ilmaiseksi jollekin huijarille... Jos huijari asuisi lähempänä niin menisin vaatiman häneltä vaatteet tai rahan samantien ovelta kun minulla kerran osoite on...

Tiedän toimineeni väärin, kun lähetin vaatteet ennen maksua, mutta kai olen sitten liian sinisilmäinen ja luotan ihmisiin. Ostaja vaikutti niin mukavalta.
Tähän taisi jäädä mun netissä myyminen...

Onko muilla tullut vastaan nettihuijareita? Mitä teidän mielestä minun kannattaisi tehdä? 

14 kommenttia:

  1. Mua ei oo viilattu linssiin vielä kertaakaan, mutta toimin ylläpitäjänä meidän oman paikkakunnan fb-kirpalla ja siellä näitä tapauksia välillä tulee, ja neuvon aina samoin; eli tee se rikosilmoitus! Jos on oikein kunnon huijari ja on huijannut useimpiakin, niin jokainen ilmoitus on eteenpäin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kyllähän näitä käy... Mä nyt odottelen vielä jonkin aikaa ja sit teen sen rikosilmoituksen. Milläköhän nimikkeellä se menee rikoksena? Petos?

      En kyllä halua että tää tyyppi huijais ketää enää.

      Poista
  2. Ikävää ku tuommosia sattuu :< Kannattaa jatkossa aina odottaa, että rahat tulee tilille ennen ku lähettää tavaran..ei voi nykyään ihmisiin koskaan luottaa :--( kannattaa se rikosilmoitus tehdä! mulle ei oo koskaan sattunu, mutta en oo hirveesti mitään myyny. ostanu kyllä oon ja aina oon tavaran saanu ja ollu tyytyväinen. huuto.net on kai turvallisempi paikka myydä ja ostaa kuin facebook!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Mullekaan ei oo koskaan tämmöistä käyny vielä, ei edes kun olen ostanu jotain.. Ärsyttää ku tää oli eka kerta kun myin jotain fb-kirppiksel niin heti käy näin. En tiiä uskallanko enää uudestaan. Tai ainakin tosiaan tästä opin sen, että aina odotan maksun eka!

      Poista
  3. Ite oon myynyt aika paljon netissä Matildan vanhoja vaatteita yms, mutta pitänyt tiukasti kiinni siitä, että raha on mun tilillä ja vasta sen jälkeen postitan.

    Kerran on käynyt niin, että olen maksanut itse jonkun vaatteen eikä vaatetta ole sen koomin näkynyt. Onneksi kyse ei ollut kuin muutamasta eurosta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Harmi että sulle on käyny tommosta mut onneks ei oo ollu isoista rahoista kyse!

      Poista
  4. Oletko ottanut netti poliisiin yhteyttä? Ne kans selvittelee joskus näitä kirppis hässäköitä. http://www.poliisi.fi/nettipoliisi

    VastaaPoista
  5. Kannattaa tosiaan postittaa vasta kun rahat näkyy, vaikka helppo se on jälkeenpäin olla viisas :/ Nettipolisiin kannattaa olla yhteydessä!

    Toivottavasti saisit rahat takaisin.

    http://itsyourstoryy.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  6. Joo oon kuullu ton nyt aika monelta, tiedän olleeni tyhmä :( No onneks virheistä oppii!

    VastaaPoista
  7. Olipas ikävä juttu. :( Toivotavasti saat rahat takasin. Isosta summasta kumminkin kyse.

    VastaaPoista
  8. Uutta tietoa: Sain vaatteet takaisin tänään pakettina!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Loppu hyvin, kaikki hyvin! Onneksi :)

      Poista
    2. Niinpä! :) postikulut kyllä lupasi maksaa ja laittaa pakettiin mukaan muttei laittanut... Mutta ihan sama, en jaksa enää välittää! :)

      Poista